Sociální sítě mají v komunikaci firem nezastupitelné místo. K jejich správnému fungování ale rozhodně nestačí vytvořit firemní profil a zveřejňovat hezké obrázky a reklamní sdělení. Pokud chcete nastartovat svoje sociální sítě, zkontrolujte si, že dodržujete tyto tři zásady.

1. Cílová skupina: Úspěch vašeho příspěvku závisí hlavně na zájmu vašeho publika. Demografie uživatelů různých sociálních sítí se ale výrazně liší. Zamyslete se tedy v první řadě nad tím, pro koho obsah vytváříte a sdílejte informace, které jsou pro vaši cílovou skupinu atraktivní.

2. Algoritmy: Pochopte jakým způsobem algoritmy sociálních sítí rozhodují kdy a kdo váš obsah uvidí. Např. Meta veřejně v Centru nápovědy popisuje způsoby, jakými určuje, komu se vaše příspěvky zobrazí. Pokud vaše příspěvky budou algoritmům vyhovovat, výrazně se vám tím také sníží náklady na jejich placenou podporu.

3. Obsah: Vytvářejte poutavý obsah, který se hodí na vámi zvolenou síť. Vyvarujte se přílišných reklamních sdělení, místo toho se zaměřte na využití aktuálních video formátů a na atraktivitu pro vaše cílové publikum. Nezapomínejte vaše sledující vyzvat k nějaké akci (komentář, sdílení) – váš obsah se pak bude na sítích šířit snadněji.