Nástroje umělé inteligence v posledních letech berou internet útokem. Jejich vliv nesmíme opomenout ani při SEO optimalizaci webové stránky. Weby jsou již často zahlcené obsahem generovaným umělou inteligencí v naději, že vlastníkům tyto texty zvýší organický dosah, návštěvnost z organického vyhledávání. Lze s takto obrovským množstvím generovaného obsahu uspět?

Dobrou zprávou je, že algoritmy vyhledávačů se mění skutečně velice rychle a Google tak již stihl vydat řadu aktualizací, které preferují při zobrazení výsledků organického vyhledávání přirozený a užitečný obsah a obsah vytvořený umělou inteligencí ve výsledcích vyhledávání znevýhodňují. Klíčovou vlastností Googlem preferovaného obsahu je důvěryhodnost, doporučuje se tak na web psát třeba o vlastních zážitcích a zkušenostech.

Určitě ale není nutné se umělé inteligenci zcela vyhýbat. Automatizovaná tvorba obsahu může zvýšit efektivitu marketingových kampaní a zlepšit organické výsledky vyhledávání, pokud je dostatečně kvalitní a obsah prošel lidskou kontrolou a úpravou.